Loading...

اخبار

نقد و بررسی آیفون 7

نوشته شده در : 2017/03/16 - 11:31
طبق روال سالانه شرکت اپل, این شرکت جدیدترین محصول خود یعنی آیفون 7 را در ماه سپتامبر رونمایی کرد. محصولی که نمیتوان آن را محصولی انقلابی نامید و گرچه تغییرات چندانی نسبت به نسل قبل نداشته, با این وجود هیچ کمبود یا ضعفی نسبت به رقبایی همچون سامسونگ گلکسی اس7, گلکسی نوت 7, اکسپریا XZ سونی و یا اچ تی سی 10 ندارد.

برادر دوقلوی آیفون 6S
با اولین نگاه به آیفون 7 میفهمید که از لحاظ طراحی, تفاوت زیادی با نسل پیشین یعنی آیفون 6S ندارد و تنها در بخش هایی بهتر از قبل شده است. همان طراحی سابق شامل بدنه یکپارچه فلزی که مقاومت خوبی نیز دارد با لبه های منحنی و تراشهای بسیار دقیق را در آیفون 7 نیز میبینیم. از مهمترین ضعف های طراحی آیفون 6S, نوارهای آنتنی بود که در بالا و پایین قسمت پشتی این دستگاه تعبیه شده بود. خوشبختانه طراحان اپل این ضعف را در آیفون7 تا حدودی بر طرف ساخته اند, به اینگونه که این نوارها را به بالاترین و پایین ترین قسمت پنل پشتی دستگاه منتقل کرده اند تا کمتر جلب توجه کند. البته این نوارها در رنگ مشکی آیفون 7 با بدنه همرنگ شده و اصلا مشخص نیستند.
قاب جلویی آیفون 7 به غیر از تغییر کلید خانه, تغییر دیگری را به خود ندیده است. حالا دیگر کلید خانه که حسگر اثر انگشت را نیز در خود جای داده است یک کلید فیزیکی نیست و بلکه دایره کوچک لمسی است که با فناوری لمس فشاری کار میکند. این تغییر را میتوان یک حرکت مثبت در نظر گرفت, چرا که دیگر لازم نیست نگران خراب شدن دکمه فیزیکی خانه باشید, ولی از طرفی دیگر نیز نمیتوان با دستکش از آن استفاده کرد و این یک ضعف محسوب میشود و در کل امیدواریم در نهایت این دکمه حذف و با صفحه نمایش یکپارچه گردد. عملکرد حسگر اثر انگشت نیز بسیار سریع و دقیق میباشد و بلافاصله پس از لمس شما را به محیط کاربری آیفون خواهد برد.
دوربین آیفون 7 نیز همانند نسل قبلی خود و حتی بیشتر از آیفون 6S از قاب اصلی بیرون زده و همین باعث میشود در هنگامیکه گوشی را روی میز قرار داده تا چیزی را تایپ کنیم, گوشی تکان های زیادی بخورد, که البته این مشکل با یک قاب ساده رفع میشود.

از دیگر تغییرات آیفون 7 که جز مهمترین آنها نیز به شمار میرود, حذف جک 3.5 میلیمتری صدا و استفاده از درگاه لایتینگ به جای آن میباشد, که زیبایی دو چندانی به قسمت زیرین دستگاه بخشیده ایت. حذف این جک به این معناست که شما نمیتوانید هدفون های معمولی خود را به طور مستقیم به آیفون 7 وصل کنید و تنها هدفون های ساخت اپل به آیفون 7 وصل میشوند و برای اتصال هدفون های دیگر میبایست از یک تبدیل استفاده کرد. از دیگر مشکلات حذف این درگاه این است که شما باید قید شارژ کردن گوشی و گوش دادن به موسیقی به طور همزمان را بزنید.
اپل آیفون 7 را تا حدودی در مقابل نفوذ آب مقاوم ساخته تا در هنگام استفاده از آن در محیط های مرطوب مشکلی برای گوشی شما ایجاد نشود. البته اپل عنوان کرده که آیفون 7 در برابر آب مقاوم است ولی ضد آب نیست! و این یعنی شما نمیتوانید از آن همانند گوشیهای سونی زیر آب و درون استخر استفاده کنید.

طیف رنگ بیشتر در نمایشگر
نمایشگر 4.7 اینچی آیفون 7 که رزولوشن 750*1334 را داراست وضوح تصویر 326 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این نمایشگر قادر است نسبت به نسل های قبلی طیف رنگ های بیشتری را به نمایش بگذارد و نیز روشنایی بیشتری نیز دارد. این نمایشگر رنگ های قرمز و آبی را نسبت به آیفون های قبلی بهتر نشان میدهد و هر دو رنگ طیف های گسترده تری را شامل میشوند. حالا آیفون جدید نمایشگر شفاف و روشن تری نسبت به قبل دارد.

لمس سه بعدی نیز در آیفون 7 نسبت به آیفون 6S پیشرفت هایی خوبی داشته است و حالا دیگر مشکلات نسل قبلی را ندارد. اپل موتور تپ تیک جدیدی را برای آیفون 7 قرار داده تا حس بهتری از کار با فناوری لمس سه بعدی به شما منتقل شود. این موتور قادر است لرزش های  متفاوت و البته بسیار ریزی را ایجاد کند و حس خوبی به شما بدهد.

چشمان تیز بین
درست است دقت حسگر دوربین آیفون 7 تغییری نسبت به آیفون 6S نداشته و همان 12 مگاپیکسل باقی مانده است, اما قسمتهای درونی آن تغییرات زیادی به خود دیده تا این دوربین بسیار بهتر از قبل عمل نماید. دیافراگم این لنز بازتر است و همین باعث میشود نور بیشتری به حسگر برسد و درنهایت تصاویر بهتری را حتی در شرایط نوری بد به ثبت برساند.

تصاویر گرفته شده با این دوربین در شب بسیار بهتر از تصاویر آیفون 6S است و به راحتی میتواند با تصاویر ثبت شده گوشی هایی همچون گلکسی نوت 7 رقابت کند. تصاویر ثبت شده دارای رنگ های طبیعی, دقیق و شفاف هستند و هیچ گونه نویزی در آنها دیده نمیشود. این دوربین به یک لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز مجهز شده تا لرزش دست شما کیفیت تصاویر را کاهش ندهد.

دوربین آیفون 7 قادر است ویدیوهایی حداکثر با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند. هم چنین میتواند ویدیوهای صحنه آهسته ای با کیفیت HD  و سرعت 240 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند. کیفیت ویدیو های ثبت شده بسیار بالاست; فوکوس خودکار بسیار خوب عمل کرده و تغییرات نور محیط نیز به سرعت اعمال میشود.
ضمنا دوربین آیفون7 با داشتن امکانات فراوانی از قبیل قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری هم‌زمان(Simultaneous 4k video and 8MP image recording), قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها(Geo-Tagging), قابلیت تشخیص چهره و لبخند(Face and Smile Detection), قابلیت عکاسی پانوراما و HDR بسیاری از نیازهای کاربران علاقه‌مند به عکاسی با موبایل ر ا پاسخ خواهند گفت.

دوربین سلفی آیفون 7 بیشترین تغیر را نسبت به نسل قبل به خود دیده, حالا یک دوربین 7 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر قرار داده شده که قادر است ویدیوهایی با کیفیت Full HD را به ثبت برساند. عکس های به ثبت رسیده با این دوربین نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

قدرت خارق العاده
با اینکه هیچ بازی, برنامه یا عملیاتی وجود نداشت که آیفون 6S از پس انجام آن بر نیاید اما اپل باز هم قدرت سخت افزاری آیفون7 را بالا برده و در آن از جدیترین چیپ ساخت خود یعنی تراشه A10 که دارای پردازنده 4 هسته ای میباشد استفاده کرده است. آیفون 7 نیز همچون 6S دارای 2 گیگابایت رم میباشد تا در تعامل با پردازنده قدرتمند A10 از پس هر عملیاتی برآید. سخت افزار آیفون7 به حدی قدرتمند است که میتوان گفت سرعت اجرای برنامه ها در آن تقریبا دوبرابر نسل قبلیست و در کل عملکرد گوشی فوق العاده است.
اگر به دنبال یک گوشی برای اجرای بازی های سنگین هستید, بی شک آیفون7 اپل میتواند بهترین گزینه برای شما باشد. حتی میتوان گفت قدرت آیفون7 درحدیست که تا چند سال آینده هم جوابگوی نیاز شما خواهد بود!

صدای استریو
اپل در جدیدترین گوشی خود به جای استفاده از یک بلندگو در زیر دستگاه, ترجیه داده تا علاوه بر آن, یک اسپیکر نیز در بالای گوشی و در کنار اسپیکر مکالمه قرار دهد تا حجم صدای تولیدی افزایش یابد. حالا دیگر آیفون7 نیز دارای اسپیکرهای استریو است. بلندی و کیفیت صدا نیز نسبت به نسل قبلی بسیار بهتر شده است و کاملا شما را راضی خواهد کرد.

IOS 10
چه آیفون7 داشته باشید و چه یک آیفون قدیمی تر مثل 5S, بدون شک IOS 10 باعث میشود گوشی شما بسیار روان کار کند. آیفون7 با IOS 10 بسیار قدرتمند است و بازی ها و برنامه های فعلی را بسیار راحت اجرا میکند و هیچگونه فشاری را متحمل نمیشود. میتوان گفت بسیاری از بخش های IOS دست خوش تغییر شده و بهبود های چشم گیری در رابط کاربری به وجود آمده است تا لذت کار با آیفون را برای کاربران دوچندان کند.از جمله تغییرات ایجاد شده میتوان به تغییرات کلی در بخش اعلانها, تغییرات کلی در بخش کارکرد کلید خانه, تغییر فونت فارسی, تغییر در حالت نمایش محتویات Lock Screen و تغییرات بسیار دیگر که همگی باعث سادگی و نیز بهتر شدن تجربه کار با آیفون میشود.

باتری
از دیگر تغییرات آیفون7 میتوان به افزایش ظرفیت باتری اشاره کرد که البته باید آنرا مدیون حذف جک 3.5 میلیمتری صدا و همچنین موتور تپ تیک جدید اپل دانست. در کل باتری آیفون7 برای کارهای عادی حدود یک روز کاری دوام خواهد آورد. این باتری از نوع لیتبوم ید بوده و قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد.

آیفون7 در سه نسخه با ظرفیت های 32, 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار شده است تا جوابگوی نیاز کاربرانی که دوست دارند فایل های زیادی در آیفونشان نگه داری کنند باشد. هم چنین آیفون جدید در پنج رنگ نقره ای, مشکی مات, مشکی براق, طلایی و رزگلد به بازار عرضه شده است.

جمع بندی
اپل هر سال گوشی جدید خود را با عنوان بهترین آیفون تا به حال تولید شده روانه بازار میکند. این شعار در مورد آیفون7 نیز صادق است و به راستی زیبا ترین, قدرتمند ترین و جذاب ترین آیفون تولید شده تا به حال است. رنگ های جدید مشکی مات و براق, تراشه جدید A10, دوربین عالی, کلید خانه ای که دیگر فیزیکی نیست, اسپیکرهای استریو, نمایشگر با طیف گسترده تر و … تغییراتی هستند که شما را ترغیب میکنند تا این گوشی خوش ساخت را برای خرید انتخاب کنید.

نقاط قوت
صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با کیفیت عالی
وزن و ضخامت بسیار کم
کیفیت عکس‌های بسیار خوب و قابلیت فیلم‌برداری 4K
عملکرد سخت‌افزاری بی‌نظیر
دوربین سلفی 7 مگاپیکسل

نقاط ضعف
حذف جک 3.5 میلی‌متری
 
دسته : نقد و بررسی منبع : libano بازدید : 2248
برچسب ها : آیفون اپل

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!